Polonia modifică legea privind delegarea șoferilor. Amendamentele se aplică transportatorilor străini

Guvernul polonez a adoptat un amendament la proiectul de lege privind delegarea șoferilor în transportul rutier. Modificarea din proiect clarifică prevederile privind declararea transportului rutier de către transportatorii străini.

Proiectul de lege va adapta legislația poloneză la normele UE cuprinse în Pachetul de mobilitate. Aceasta include prevederi pentru delegarea (detașarea) șoferilor de camioane în sectorul transportului rutier.

Cea mai importantă modificare introdusă de Consiliul de Miniștri al Poloniei este o nouă obligație care se va aplica companiilor străine care efectuează transport rutier internațional în baza unei autorizației eliberate de ministerul responsabil de transport sau în baza unei autorizației străine multiplu, eliberate de Forumul Internațional al Transporturilor ( Autorizație CEMT). Un astfel de transportator va trebui să notifice expedierea în registrul de notificare din sistemul SENT.

„Este important de menționat că o astfel de notificare trebuie făcută înainte de începerea transportului pe teritoriul Poloniei”, notează Ministerul Infrastructurii.

Transportatorii din țări terțe

Noile reguli se aplică transportatorilor rutieri din Uniunea Europeană și țări din afara UE care trimit temporar un șofer de camion să lucreze pe teritoriul Poloniei în legătură cu furnizarea de servicii de transport rutier.

Conform proiectului, responsabilitatea principală a unui transportator rutier care își delegă șoferul în Polonia va fi:

  • în cazul unui transportator din UE: să declare șoferul cel târziu la începutul rutei, utilizând un serviciu web special conectat la Sistemul de informații al pieței interne (IMI) și să se asigure că șoferul are anumite documente pe hârtie sau formular electronic (această soluție va permite verificarea conformității cu cerințele în timpul verificărilor rutiere),
  • în cazul unui transportator dintr-o țară terță din afara UE: anunțați șoferul direct la Inspectoratul de Stat al Muncii și furnizați-i o confirmare pe hârtie de delegare pe care să o prezinte la controlul rutier.

În plus, modificarea guvernamentală prevede că accesul la datele colectate în sistemul SENT va fi acordat Inspectoratului Transporturilor Rutiere (ITD). În prezent, acest acces este limitat la scopul de a controla mișcarea așa-numitelor mărfuri sensibile.

Date în sistemul SENT

Ministerul a clarificat și datele care vor fi supuse notificării de către transportatorii străini în sistemul SENT. Pentru a asigura uniformitatea datelor de trafic colectate în registru, acestea vor include:

  • numărul permisiunii,
  • țara de încărcare și descărcare a mărfurilor,
  • locul preconizat și data începerii transportului în Polonia,
  • locul planificat și data de încheiere a transportului în Polonia.

„Nu doar ne adaptăm legislația la cerințele UE, ci, mai presus de toate, protejăm piața poloneză de concurența neloială. Noile reguli garantează șoferilor condiții bune de muncă și protecție socială, iar antreprenorilor condiții bune de afaceri și concurență loială”, a declarat Andrzej Adamczyk, ministrul infrastructurii al Poloniei.

Modificările se referă și la adaptarea legislației poloneze la deciziile luate în cel de-al cincilea pachet de sancțiuni ale UE împotriva Rusiei pentru acțiunile sale în Ucraina.

Modificarea se referă la proiectul de lege privind delegarea șoferilor în transportul rutier, care a fost adoptat de Consiliul de Miniștri din 23 mai 2023.

Admin

Admin