Permis de conducere UE: Parlamentul susține poziția industriei transportului rutier

Parlamentul European a adoptat raportul său vizând Directiva cu privire la permisul de conducere, convenind asupra reformelor cheie care vor elimina barierele cruciale care descurajează intrarea în profesia de șofer.

Stabilind ritmul negocierilor trilog cu Consiliul și Comisia, ședința plenară a Parlamentului European și-a adoptat poziția cu privire la Directiva privind permisul de conducere, oferind un pas considerabil înainte de eliminarea barierelor de vârstă cu care se confruntă tinerii șoferi, și în facilitarea integrării. țărilor terțe.

Raluca Marian, directorul de advocacy pentru UE al IRU  , a declara: „Parlamentul European a făcut un pas major pentru eliminarea barierelor cheie care îi împiedică pe tinerii cetățeni ai UE să se alăture profesiei și pe șoferii din țările terțe să completeze fondul local de talent. . Industria transportului rutier din UE are nevoie atât de șoferi locali, cât și de profesioniști din țări terțe pentru a depăși deficitul cronic de șoferi. Ne lipsesc deja peste 500.000 de șoferi profesioniști.”

„Obiectivul nostru este în primul rând să atragem mai multe talente locale, inclusiv tineri și femei. Dar a vedea amploarea penuriei de șoferi, împreună cu faptul că mulți șoferi se apropie de vârsta de pensie, trebuie să completăm fondul local de talent cu șoferi din țări terțe”, a adăugat ea.

În ceea ce se preconizează să devină sau reformă majoră pentru sectorul camioanelor, plenul a sprijinit punerea în aplicare a unui program de conducere însoțit de UE, care să le permită șoferilor de camioane în vârsta de 17 ani (categorii C și C1) să dobândească în siguranță experiență practică de conducere și să se familiarizeze cu profesie, alături de un șofer experimentat.

„Cuvântul „însoțit” este crucial atunci când nu uităm la textul propus în revizuirea permisului de conducere. Un tânăr de 17 ani care conduce un camion sub supravegherea unui șofer de camion cu experiență, care stă lângă el în cabină este o formă de pregătire a stingerii locului de muncă. Acest lucru va contribui în mare măsură la reducerea decalajului dintre școală și roată. Ne bucurăm să vedem că Parlamentul a înțeles exact acest lucru”, a spus Raluca Marian.

Parlamentul a clarificat, de asemenea, că vârsta minimă de conducere pentru operațiunile naționale și internaționale cu camioane este de 18 ani în UE.

În conformitate cu Comisia pentru transport a Parlamentului European, Parlamentul a recunoscut necesitatea extinderii propunerii Comisiei de a dezvolta un cadru UE pentru recunoașterea permiselor de conducere și a calităților din țări terțe.

„Dezvoltarea unui cadru UE armonizat și transparent pentru recunoașterea permiselor de conducere și a calificărilor profesionale din țări terțe este crucială. Șoferii din țări terțe ar trebui să beneficieze de aceleași drepturi ca și șoferii europeni. Pentru aceasta, este necesar ca drepturile lor să fie recunoscute și respectate în toate statele membre. Avem nevoie de șoferi din țări terțe care să completeze fondul local de talent și să umple golul”, a spus Raluca Marian.

Parlamentul European a susținerii practicii a Comisiei pentru transportul unei facilități de adoptare a vehiculelor cu combustibil alternativ, permițând deținătorilor de permise de categorie B să conducă vehicule cu combustibil alternativ până la 4,25 tone, față de limita actuală de 3,50 tone.

„Raportul Parlamentului a luat în considerare cu acuratețe realități care modelează adoptarea vehiculelor cu emisii zero. Acest lucru este esențial în special pentru taxiurile și furnizorii de transport care conduc furgonete sau microbuze cu combustibil alternativ, care trebuie, de asemenea, să transporte echipamente speciale, cum ar fi scaunele cu rotile, ceea ce duce de obicei la greutate totală între 3. ,5 și 4,25 ton. Imaginează-ți dacă dintr-o dată toți acești șoferi ar fi avut nevoie de permis C sau D doar pentru că mașinile lor au devenit mai grele din cauza tehnologiei”, a spus Raluca Marian.

AITA

AITA