Votul vizând CO₂ pentru camioane și autobuze din UE

Plenul Parlamentului a votat astăzi în mare măsură în favoarea unor obiective prea ambițioase privind emisiile de CO₂ pentru vehiculele grele. La fel ca și Consiliul, poziția Parlamentului European sprijină acum obiectivul nerealist al Comisiei de reducere a emisiilor de 45% pentru producători până în 2030, crescând la 65% începând cu 2035, înainte de a crește la 90% începând cu 2040.

Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian , a declarat: „În ciuda numeroaselor voci puternice din industrie și a numeroșilor deputați ai Parlamentului European care solicită o cale de decarbonizare sensibilă, Parlamentul este acum pregătit să intre în negocieri în trilog cu ținte idealiste, deconectat de posibilitățile de furnizare a energiei și de afaceri. realități de pe teren.”

Pe termen scurt și mediu, nu există semne că infrastructura pentru astfel de obiective de vehicule cu emisii zero ridicate pentru vehiculele grele va fi pregătită pentru implementare la scară largă în zonele urbane și pe rețelele rutiere majore ale UE. Pe lângă lipsa stațiilor de încărcare, nu există un plan la nivelul UE și nici un plan regional cunoscut pentru modernizarea rețelei electrice necesare.

În timp ce chiar și obiectivul actual de 30% pentru 2030 este o provocare enormă, având în vedere lipsa actuală a condițiilor favorabile, Parlamentul stabilește acum ambiția la 45% semnificativ mai mare în doar șase ani de acum încolo.

Printr-o majoritate strânsă, a fost respinsă posibilitatea de a considera combustibili neutri din punct de vedere al carbonului într-un mod imediat și eficient printr-un factor de corecție a emisiilor de carbon.

În schimb, potențialul carburanților neutri din carbon a fost doar puțin recunoscut printr-o definiție largă, lăsând deschisă posibilitatea ca aceștia să fie luați în considerare în viitor, în special prin stabilirea unei metodologii pentru înmatricularea vehiculelor grele care funcționează exclusiv pe bază de carbon. combustibili neutri. De asemenea, a cerut Comisiei să prezinte Parlamentului și Consiliului un raport care să examineze rolul biocombustibililor și al combustibililor regenerabili până în decembrie 2025.

Înrăutățind lucrurile, plenul a adoptat obiective de achiziție obligatorii pentru operatorii de transport. Versiunea Parlamentului a legii impune Comisiei să prezinte Parlamentului și Consiliului o propunere legislativă pentru a crește ponderea autovehiculelor grele cu emisii zero deținute sau închiriate de marii operatori de flote.

„Ceea ce este complet inacceptabil sunt obiectivele obligatorii de achiziție. Operatorii de transport rutier comercial nu desfășoară activități pe bază de contracte publice. Trebuie să existe o limită a intervenționismului economic care încalcă în mod neproporțional și inutil drepturile europene consacrate la proprietate și libertatea de a desfășura afaceri. Nu putem accepta cereri nerezonabile la adresa operatorilor privați care lucrează cu capital privat și sunt singurii responsabili pentru gestionarea propriului risc operațional și financiar”, a spus Raluca Marian.

Instituțiile UE par să fie aliniate să pună industria sub o presiune extremă, ceea ce nu lasă speranțe majore pentru viitoarele negocieri interinstituționale. În același timp, UE sau statele membre nu oferă nicio soluție de la A la Z pentru condițiile de sprijin. Cu toate acestea, ca și în cazul Consiliului, poziția Parlamentului adoptată astăzi stabilește posibilitatea de a revizui legea înainte de primul termen limită din 2030.

„Ne bucurăm să vedem că, cel puțin, Parlamentul a confirmat anticiparea clauzei de revizuire a obiectivelor din 2028 până în 2027, așa cum este susținut de industrie. Aceasta este singura noastră speranță că politica UE se va raporta la realitatea de pe teren, sperăm cu mult înainte de 2030, când va fi prea târziu”, a spus Raluca Marian.

Într-un dosar al UE separat, dar strâns legat, Directiva privind greutatea și dimensiunile, statele membre par să dorească să elimine cele patru tone suplimentare permise pentru vehiculele cu emisii zero, care a fost propusă de Comisia Europeană.

Greutatea suplimentară este necesară pentru a permite vehiculelor cu emisii zero să poată transporta la fel de mult ca și camioanele pe drumuri astăzi, menținând eficiența sectorului. Greutatea care derivă din noile tehnologii ale vehiculelor, cum ar fi bateriile, are un impact substanțial asupra greutății vehiculului, necesitând ajustarea acestuia în consecință.

„Ne străduim să înțelegem direcția în care merg unele state membre și deputați europeni. Pe de o parte, au confirmat obiectivele ambițioase de reducere a emisiilor de CO₂ stabilite în propunerea Comisiei, iar pe de altă parte, descurajează adoptarea vehiculelor cu emisii zero făcându-le neviabile din punct de vedere comercial”, a avertizat Raluca Marian.

IRU și ACEA, reprezentând operatorii de transport rutier și producătorii de vehicule, au cerut Președinției UE a Consiliului să pună cu fermitate vehiculele cu emisii zero pe condiții de concurență echitabile cu camioanele și autobuzele cu motor convențional, prin revizuirea Directivei privind greutatea și dimensiunile.

Sursa: https://www.iru.org/news-resources/newsroom/eu-truck-and-bus-co2-vote-made-even-worse-absurd-mandatory-purchase-idea

 

Admin

Admin