Germania: introducerea taxei rutiere pentru emisiile de CO₂ și pentru autocamioane de peste 3,5 tone

La 1 decembrie 2023, se va introduce diferențierea pe baza emisiilor de CO₂ pentru taxa rutieră pentru autocamioane, iar începând cu 1 iulie 2024 se va introduce taxa rutieră pentru autocamioane cu masa totală admisă tehnic (tzGm) mai mare de 3,5 tone.

Astfel, începând cu data de 1 decembrie 2023 clasa de emisii CO₂- devine noul element component de taxă.

Clasele de emisii de CO₂ vor fi introduse ca și componentă nouă a modului de calculare a taxelor. Astfel, contravaloarea cotei de taxă rutieră/kilometru va include și cantitatea de dioxid de carbon (CO₂) emisă de un autovehicul. Reglementarea menționată este bazată pe o cerință comunicată la nivel UE.

De asemenea, masa totală admisă tehnic – va fi noua bază pentru includerea într-o clasă de greutate începând cu data de 1 decembrie 2023. În viitor, încadrarea într-o clasă de greutate, care nu depășește greutatea maximă admisă, nu va avea loc în baza greutății totale admise (câmpul F.2 din certificatul de înmatriculare al autovehiculului); încadrarea menționată va avea loc în baza masei totale admisă tehnic (câmpul F.1 din certificatul de înmatriculare al autovehiculului). Astfel, este posibilă încadrarea autovehiculului într-o clasă de greutate superioară sau supunerea autovehiculului la obligația achitării taxei rutiere. Entitățile supuse obligației de achitare a taxei rutiere au obligația de a verifica informațiile referitoare la clasa de greutate a autovehiculelor utilizate, folosind în acest scop Portalul pentru clienți, aceste entități având și obligația de a modifica aceste informații, dacă este cazul. Inițial, în cazul autovehiculelor înregistrate Toll Collect a transferat informațiile privind greutatea din câmpul privind greutatea totală admisă în noul câmp privind masa totală admisă tehnic (tzGm).

Totodată, clasa de reducere a particulelor (PMK) a fost anulată. Autovehiculele încadrate într-o clasă de reducere a particulelor (PMK) nu vor mai fi încadrate începând cu data de 1 decembrie 2023 într-o clasă de noxe mai bună. În viitor, autovehiculele încadrate în categoria de emisii poluante „Euro 2 + PMK 1” vor fi încadrate în categoria de emisii poluante 2, nu în categoria de emisii poluante 3. Autovehiculele încadrate în categoria „Euro 3 + PMK 2” vor fi încadrate în clase de emisii poluante 3, clasa de emisii poluante 4 fiind anulată. Noul tarif va fi facturat automat.

Referitor la obligativitatea achitării taxei rutiere în cazul autovehiculelor cu masa totală admisă tehnic mai mare de 3,5 tone, va fi începând cu data de 1 iulie 2024. Obligația de plată a taxei rutiere pentru autovehiculele cu greutate mai mare de 3,5 tone va fi introdusă începând cu iulie 2024. Combinațiile de autovehicule sunt supuse obligației de achitare a taxei rutiere doar dacă masa totală admisă tehnic a autovehiculului depășește 3,5 tone. Toll Collect va furniza unități de bord cu fantă DIN pentru toate autovehiculele. În lipsa unei fante DIN pentru instalarea unității de bord, Toll Collect oferă și unități de bord Windshield. Va fi implementată o excepție pentru meșteri și întreprinderi similare. În acest scop va fi creată o soluție online. Astfel meșterii vor putea dovedi în mod credibil, cu dovezi adecvate, că autovehiculele utilizate în cadrul afacerii sunt folosite exclusiv în conformitate cui specificațiile „scutirii pentru meșteri”. Regulamentele privind timpii de conducere și timpii de odihnă, precum și calificarea profesională a conducătorilor auto conțin deja excepții corespunzătoare referitoare la astfel de autovehicule.

De asemena, au intrat în vigoare reglementări privind taxele rutiere valabile în cazul mecanismelor de antrenare alternative. Astfel, autovehiculele dotate din fabrică cu mecanisme de acționare pe bază de gaze naturale comprimate (CNG)/gaze naturale lichefiate (LNG) și încadrate în clasa de noxe Euro 6 vor fi supuse obligației de achitare a taxei rutiere, începând cu 2024. Autovehiculele fără emisii, precum autovehiculele electrice și cele cu funcționate pe bază de hidrogen, precum și autovehiculele cu celule de combustie pe bază de hidrogen vor rămâne scutite de obligativitatea achitării taxei rutiere până la sfârșitul anului 2025. Începând cu data de 1 ianuarie 2026 autovehiculele cu emisii zero vor cade sub incidența obligativității de achitare a doar 25% din subsetul de taxă rutieră pentru costurile de infrastructură plus subsetul de taxă rutieră pentru poluarea fonică și poluarea aerului. Autovehiculele cu emisii zero și masa totală admisă tehnic de 4,25 tone sunt scutite de obligația achitării taxei rutiere în mod permanent.

Sursa: https://www.toll-collect.de/ro/toll_collect/rund_um_die_maut/erweiterung_lkw_maut/p1745_co2.html

Admin

Admin