IRU îndeamnă Comisia Europeană să abordeze timpul de așteptare la frontieră

Sectorul transportului rutier este profund îngrijorat de faptul că măsurile suplimentare de control la frontieră introduse de Bulgaria și România pentru combaterea migrației ilegale, în contextul aderării la spațiul Schengen, au consecințe negative disproporționate asupra transportului și comerțului de mărfuri.

În interiorul UE, de ani de zile, camioanele obișnuiau să aștepte perioade semnificative de timp pentru a trece granițele României cu Ungaria și Bulgaria, cu o medie de șase ore pe trecere, care ar putea fi majorat până la 72 de ore.

În urma noilor măsuri de control la frontieră, timpii de așteptare se înrăutățesc și mai mult. Există acum rapoarte că camioanele înmatriculate în UE și non-UE așteaptă până la cinci zile pentru a trece aceste frontiere.

În ceea ce privește frontierele externe ale UE, informațiile primite de la companiile de transport rutier de mărfuri – din Bulgaria, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, România și Turcia – indică faptul că camioanele așteaptă la frontierele externe ale UE cu Bulgaria timp de patru până la cinci zile.

Într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, IRU a îndemnat președintele să sprijine de urgență transportul rutier de mărfuri intra-UE la frontierele Schengen și alte frontiere intra-UE, precum și să sprijine fluxurile eficiente de camioane peste frontierele rutiere externe ale UE.

Secretarul general al IRU, Umberto de Pretto, a declarat: „Deși sectorul nostru este pe deplin de acord că România și Bulgaria aparțin spațiului Schengen, înțelegem că se așteaptă să implementeze măsuri suplimentare pentru a gestiona fluxurile de imigrație. Din păcate, aceste acțiuni au consecințe negative disproporționaet asupra transportului și comerțului de mărfuri”.

„IRU solicită Comisiei Europene să intervină și să recomande statelor membre să implementeze coridoarele Green Lane pentru camioane în cadrul UE. Comisia ar trebui, de asemenea, să încurajeze statele membre relevante să sporească capacitatea de inspecție la frontierele lor terestre externe ale UE, să respecte regulile și procedurile Convenției TIR și să ofere informații transparente cu privire la timpii de așteptare estimați la frontierele externe.

„Avem încredere că intervenția promptă a Comisiei Europene poate ajuta la menținerea transportului rutier de mărfuri în mod eficient în interiorul UE, precum și între UE și partenerii săi comerciali.”

AITA

AITA