Ecologizarea transportului rutier: abordarea duplex.

Sectorul transportului rutier s-a angajat să devină neutru în carbon până în 2050. Dar sunt necesare multe tipuri de acțiuni pentru a realiza acest lucru.

Transportul rutier comercial oferă o gamă largă de servicii de camioane, autobuze și autocare pentru a satisface nevoile diverse ale oamenilor, întreprinderilor și comunităților de pe mai multe zone geografice și distanțe. Sunt necesare multe soluții pentru a reduce emisiile de CO₂ în sector.

Studiul IRU Green Compact privind sectorul din Europa a constatat că, pentru a atinge neutralitatea carbonului până în 2050, industria și guvernele trebuie să realizeze două tipuri de acțiuni în același timp: măsuri de eficiență energetică și implementarea combustibililor alternativi. Aceasta este „abordarea duplex”.

Privind în 2050 pe o bază cumulativă, se estimează că măsurile de eficiență disponibile în acest moment vor reprezenta 51% din reducerea emisiilor de CO₂, în timp ce combustibilii alternativi vor reduce emisiile de CO₂ cu 49%. Această foaie de parcurs permite dezvoltarea costisitoare și investițiile în infrastructură pentru electricitate și hidrogen să fie distribuite pe o perioadă mai lungă de timp.

Măsurile eficiente acoperă logistica (de exemplu, retiming, plutoning și camioane ecologice), vehicule (de exemplu anvelope, greutate redusă și recuperarea căldurii reziduale) și șoferi (de exemplu, conducere ecologică, monitorizare și sisteme de certificare a șoferilor).

În timp, măsurile de eficiență vor reduce, de asemenea, volumele de combustibili alternativi mai scumpi necesari pentru serviciile operate cu astfel de vehicule.

Al doilea nivel de acțiune se concentrează pe construirea unei tranziții robuste, practice și economice către combustibili alternativi. Aceasta înseamnă să investim acum în combustibili alternativi fără fosili, inclusiv electricitate, hidrogen și biocombustibili, precum și în infrastructura publică și privată, în vehicule și în practicile operaționale necesare pentru a le folosi.

Cu toate acestea, opțiunile de tehnologie pentru combustibili cu emisii reduse de carbon și zero trebuie să rămână disponibile și viabile din punct de vedere economic datorită gamei largi de tipuri și nevoi de servicii de transport rutier comercial, precum și a diferitelor opțiuni și restricții naționale și regionale de aprovizionare cu energie.

Operatorii trebuie să poată alege tehnologia potrivită, inclusiv biocombustibili, biogaz și e-combustibili, precum și electricitate și hidrogen, pentru serviciile lor și nevoile clienților.

În Europa, în comparație cu un accent mai mare pe electrificare sau hidrogen, abordarea duplex s-a dovedit a fi cu până la 11% mai eficientă în eliminarea emisiilor de CO₂, mai puțin perturbatoare pentru creșterea economică, permițând satisfacerea cererii viitoare de transport (10% mărfuri, 75% pasageri) și costă cu până la 19% mai puțin guvernelor și întreprinderilor pe termen lung.

Furnizarea numeroaselor soluții necesare pentru decarbonizarea transportului rutier comercial într-un mod pragmatic și rentabil – menținând în același timp rețelele de transport în mișcare – necesită colaborarea autorităților de reglementare, furnizorilor și utilizatorilor. Green Compact al IRU stabilește foaia de parcurs pentru a face acest lucru.

AITA

AITA