Atingerea obiectivelor de dezvoltare ale ONU: Rolul transportului rutier

La întâlnirea de ieri la New York, conducerea ONU și IRU au explorat colaborarea pentru a promova rolul transportului rutier în realizarea Obiectivelor de dezvoltare durabilă.

Secretarul general al IRU, Umberto de Pretto, a evidențiat rolul crucial al transportului rutier în societate, ca element vital al economiilor și comunităților din întreaga lume, precum și în atingerea Obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU și a altor obiective de sustenabilitate, într-o întâlnire cu Junhua Li, subsecretarul ONU  – vice-secretar General pentru Afaceri Economice și Sociale.

IRU a propus ca Reuniunea Grupului de Experți a Departamentului pentru Afaceri Economice și Sociale al ONU privind transportul durabil să devină un eveniment anual pentru a împărtăși experiențe, bune practici, succese și eșecuri pentru Deceniul de acțiune pentru transport durabil.

Pentru a monitoriza progresul, IRU a recomandat utilizarea numărului de convenții ONU ratificate și implementate, cum ar fi TIR, CMR și ADR, ca indicatori cheie.

Umberto de Pretto și Junhua Li au stabilit și alte eforturi pentru a spori sustenabilitatea operațiunilor vitale de transport rutier. Aceștia au convenit că sunt necesare voință politică puternică, condiții favorabile și abordări regionale și locale adaptate pentru a îndeplini obiectivele de decarbonizare.

IRU Green Compact , o foaie de parcurs globală colectivă pentru atingerea neutralității carbonului în transportul rutier comercial până în 2050, a constatat că măsurile pragmatice de eficiență – cum ar fi vehiculele mai lungi, optimizarea îmbunătățită a rutelor și formarea șoferilor – sunt cheia eforturilor de decarbonizare, la fel de importante ca și combustibilii alternative pe termen scurt si lung.

Ca parte a acestei foi de parcurs, instrumentele comerciale ale ONU, cum ar fi sistemul TIR, au un rol esențial în reducerea emisiilor de carbon prin creșterea eficienței. În acest caz, aceasta înseamnă să treci cu viteză în siguranță a camioanelor peste granițe, mai degrabă decât să le ții inactiv ore, uneori zile. Sistemul TIR este cel mai lung parteneriat public-privat al ONU.

Junhua Li a subliniat că sunt necesare atât infrastructura rigidă, cât și procedurile, serviciile și instrumentele soft, pentru a promova un sector de transport rutier mai durabil. El a adăugat în continuare că soluțiile soft ar trebui să fie însoțite de eforturi de consolidare a capacităților și de programe de formare, cum ar fi cele oferite de Academia IRU .

IRU așteaptă cu nerăbdare să continue să lucreze cu ONU și Departamentul său de Afaceri Economice și Sociale pe măsură ce ne îndreptăm către Deceniul de Acțiune pentru Transport Durabil.

AITA

AITA