Parlamentul European sprijină ecologizarea inteligentă a transportului rutier

Plenul Parlamentului European a luat o decizie istorică la data de 12 martie 2024 de a susține eficiența și ecologizarea transportului rutier prin revizuirea Directivei privind Greutățile și Dimensiunile.

Raportul Parlamentului European (PE) rafinează stimulentele propuse de Comisia Europeană pentru a ajuta industria de transport rutier să-și atingă obiectivele de decarbonizare.

Stimulentele susținute de plenul PE includ:

  • Excepții la depășirea greutății pentru vehiculele cu emisii zero
  • Stimulente suplimentare pentru vehiculele folosite pe segmentele rutiere ale transportului combinat și intermodal
  • Posibilitatea de a utiliza combinații de 44 de tone și vehicule cu capacitate mare (EMS – Sistem Modular European) la trecerea frontierei între două state membre care permis.

Cu toate acestea, plenul PE a confirmat data propusă de către Comisia Europeană până în 2034, după care măsura de a facilita trecerii frontierei cu combinații de 44 de tone va fi aplicabilă doar operatorilor de vehicule cu emisii zero. This abordare nu este neutră din punct de vedere tehnologic.

Parlamentul European a dat un semnal foarte important că sunt necesare stimulente pentru a ajuta operatorii de transport rutier să-și decarboneze în continuare operațiunile.

Industria transport rutieră despre că facilitarea traversării de frontieră cu patru tone suplimentare și susținerea traficului național și transfrontalier cu combinații de vehicule de capacitate mare nu este doar despre realizarea transportului rutier, ci și despre cum crește transportul în general, precum și a mediului înconjurător. Organizația globală de transport rutier – IRU cred că pentru o economie UE dinamică, transportul nu ar trebui să fie doar rutier, feroviar, maritim sau aerian, ci ar trebui să vizeze cea mai bună utilizare a tutore modurilor de transport.

Raportul plenului definește poziția Parlamentului European înainte de negocierile cu Consiliul UE, însă acest lucru nu va fi negociat în cadrul legislaturii actuale. Parlamentul European va intra în vacanță la sfârșitul lunii aprilie și Consiliul UE încă nu și-a stabilit poziția de negociere, decizia finală va fi luată de următorul Parlament European.

AITA

AITA